****************************** Vidéken is élhet stílusosan az ember. ******************************

2010. október 4., hétfő

Csak a szépre emlékezem... -nyaralás / I remember only the beauty things ... - holiday

Gyors jelentés.

Dél-Dalmáciában jártunk. Hosszú utat megtéve (10 óra kocsival) igaz csak 2 nap jó idő jutott, de ez benne van a pakliban bármikor. Így megpróbáltuk kiélvezni a jobb napokat. Az út érdekes volt, hisz még gps-el is eltévedtünk, de dél felé haladva amikor már minden rendben volt kárpótolt a táj. A hegyek, a szerpentinek, a tengerpart.

A szállásunk Mliniben volt ez a dubrovnkiki rivijera része. Innen a város kb. 10 perc kocsival. Mlini csendes kis falu a tengeri öbölben.

Az egyik napot Dubrovnikban töltöttük. Most jártunk itt először a férjemmel. Az óvárosa persze nem véletlen az Unesco világörökség része. Parkolóházban álltunk meg és innen kb 10 perc gyaloglás volt lefelé, lépcsőkön az óváros. Érdekes, olyan mint Prága, hisz szeptember végén is sok turista volt ebben a gyönyörű városban. Rögtön a várfalnál kezdtünk, ahol 70 kuna/fő-ért végigjárhatod az 1900 m hosszú várfalat. Isteni élmény, ahogy látod a sok mediterrán típusú cseréptetőt, majd egy nagy forduló után hirtelen jobbról a tenger bukkan elő. A sok séta után jóleső pihenést vettünk igénybe egy padon, lent a kikötőnél. Majd újabb séta következett a Palca-n. Ez olyan fő utca szerű két oldalon bolt és étterem lehetőségekkel. Továbbá ebből a széles utcából nyílnak a szűk sikátorok, ahol szintén kis shopokat és számos éttermet találni. Egy pizza ebéd után tovább barangoltunk a sikátorok között. Mi a múzeumokat most kihagytuk. De így is jó volt elötleni egy napot Ragúzában.

Sajnos a következő napokban pedig az idő elromlott, szakadó eső volt két napig és vihar is. A tenger mérgesség vált és dühödt hullámokkal csapdosott. Ez azért is volt szívfájdalom, mert mentünk volna egész napos szigettúrúra is hajóval.

Így arra jutottunk, hogy egy nappal előbb hazajövünk a nyaralásból… és csak a szépre emlékezünk.

A szállás

Dubrovniki képeslap tőlem

Dubrovnik, az óváros látképe a szerpentines útról

Tengerész figúra egy antik bolt előtt

Érdekes csengőőőőő

Gilda - Sweet Sweet Home írta...