****************************** Vidéken is élhet stílusosan az ember. ******************************

2010. szeptember 13., hétfő

Boróka otthonbolt: ki ide betér vissza is tér (Interjú)







- Gabi kérlek, mesélj magadról.
- Egy középsős óvodás és egy első osztályos iskolás kislány anyukája vagyok, harmadik gyermekként pedig egy Boróka Otthonbolt nevű kis vállalkozásnak gondozom és egyengetem az útját. Ezenkívül rendelkezem még egy nagyon türelmes és segítőkész férjjel, nagyon sok lelkesedéssel és kitartással, valamint néha túlzásokba eső (ön)kritikai érzékkel.

- Mivel foglalkoztál a bolt előtt?
- Építőiparban dolgoztam, irodai „háttérmunkásként”. Ez nem az a fajta munka, ami bármilyen formában lehetővé tenné a bennem tomboló kreatív energia szabadjára engedését, ezért korántsem bántam, amikor véget ért életemnek ezen szakasza.

- Hogyan jött a bolt nyitás ötlete?
- Nagyon régóta foglalkoztatott a gondolat, hogy valami ilyesmibe kéne fognom. A nagyobbik lányom – Anna – születése óta folyamatosan „gyűjtőmunkát” végeztem, hogy milyen tárgyakat tudnék beszerezni egy efféle bolt kínálatához, honnan és mennyiért. Közben elkezdtem varrni is, és van egy lakberendezői végzettségem is a tarsolyban, amit a boltnyitás előtt szinte csak a saját lakásunk berendezésében kamatoztathattam.




- Milyen a bolt látogatottsága?
- Nem panaszkodom, egyre többen jönnek. Szájhagyomány útján is terjed a híre, és persze próbálkozom reklámozás segítségével megismertetni a boltot minél több emberrel.
Napok kérdése és a webáruház is elindul, elérhetővé téve kínálatunkat olyan kedves vásárlók számára is, akik nem tudnak eljönni hozzánk személyesen.

- Kérlek, mutasd be a boltot. Milyen stílust és tárgyakat találhatunk itt?
- Azt szokták rá mondani, hogy romantikus vagy country stílus. A Boróka Otthonbolt kínálata magába foglalja a toszkán, a provence-i és az angol lakberendezésből ismert használati és dísztárgyakat, de a sok fehér bútor és kiegészítő hatására felfedezhető némi skandináv hatás, és persze a gyönyörű, kézi festésű magyar kerámiák magukkal hozzák kis hazánk – néha érdemtelenül elhanyagolt – vidéki hangulatát is.
Én személy szerint nem annyira szeretem ezt a konkrét stílusba sorolást, számomra az lenne a fontos, hogy mindenki találjon nálunk a maga vagy szerettei számára kedves darabokat.




- A te házad/lakásod milyen stílusú?
- Egy lakótelepi lakásban lakunk, ahol az általam kedvelt romantikus eklektikából nem sok mindent tudtam egyelőre magvalósítani, de talán jó irányba haladunk efelé. Legalábbis a vendégeink reakciói mindenképpen ezt mutatják, elmondásuk szerint nagyjából a belépés pillanatában elfelejtik, hogy lakótelepi lakásban vannak…

- Kedvenc tárgyad a boltból?
- Most egy fehérre festett piknikkosár rózsás textilbéléssel, 2 személyes evőeszköz és pohárkészlettel, dugóhúzóval. Tényleg csak a finom belevaló ennivaló és egy szép skótkockás takaró hiányzik mellé…
Amint valaki beleszeret, és megvásárolja, keresek egy másik kedvencet, van miből válogatnom!
És ami még itt sincs, de már most nagyon szeretem: Bardócz Évi megtisztelt azzal, hogy a Borókában is kaphatóak lesznek a BYME tárgyak http://bardoczeva.blogspot.com/ .

- Miért a Boróka név?
- Nincs igazán konkrét oka, egyszerűen tetszett a hangzása és a kedves játékossága.

- Szabadidőben mit csinálsz?
- Igyekszem a családommal minél több közös programot csinálni, ami persze néha nem egyszerű, hiszen a bolt körüli teendők nem érnek véget azzal, hogy megfordítom minden este a nyitva-zárva táblát.

- Mesélj a nyereményről ….
- Amikor először leveleztünk arról, hogy Borókás játék lenne a blogon, arra gondoltam, hogy valami olyan tárgyat szeretnék, ami jelképezi a magyar kézműves tradíciókat és ugyanakkor magában foglalja azt a mediterrán kellemet, amibe Te is beleszerettél.
Ezért választottam a veszprémi Baranyi kerámia műhely teáskannáját és teáscsészéit. A kézzel festett gyönyörűségek már második generációban készülnek náluk, családi vállalkozásban.
A szerencsés nyertes a későbbiekben további elemekkel bővítheti készletét, hiszen a játékra választott levendulás motívummal fűszertartók, tányérok, szalvétagyűrűk, teafilter tartó és még sok egyéb kiegészítő vásárolható üzletünkben.

- Jövőbeni tervek?
- A bolt berendezésében szeretnék egy-két változtatást elkövetni, lenne egy „nappali szoba” szekció, kandallóval és két szép füles fotellel, ahová le tudom ültetni a katalógus és magazinlapozgató nagyérdeműt.
Jövő héten el szeretnénk indítani a webáruházat élesben és szeretnék még 3-4 beszállító céget felvenni a repertoárba a meglévőkön kívül.




- Honnan a lakberendezés iránti szeretet?
- Mindig is bennem volt.-) 17 évesen festettem ki először a saját szobámat fehérre és a radiátoromat sötétbarnára – a szüleim legnagyobb megrökönyödésére, valamint egy régi utazóbőrönd, kerámiavázák, fémdobozok, régi könyvek és némi szárazvirág segítségével komoly kompozíciót is alkottam. Ez később csak fokozódott. A férjem nagy megnyugvással vette tudomásul, hogy ezentúl nem otthon élem ki magam eme tárgykörben, hanem a boltban.

- Egyéb megosztanivalód amit én nem tettem fel kérdésben és Te szívesen elmondanál …
- Nagyon köszönöm a lehetőséget a megjelenésre a blogodon, igazán megtisztelő a számomra.



Helyszín:

Szabolcska Mihály utca 9.

Budapest, Hungary, 1114Telefon:

+36204725137Hét - Pén:

10:00 - 18:00Szo:

9:00 - 13:00


Én köszönöm Gabi. További sok sikert kívánok Neked.



4 megjegyzés:

Hosszú-Bardócz Éva írta...

És én is nagyon köszönöm,hogy megemlítettetek!Nagyon-nagyon jól esett!

Krisztina írta...

Te és a kreálmányaid már egy márka, és ez nagyon jó sztem-)

Varga Gabi - Barka Fonal írta...

Remek interjú egy remek ízléssel rendelkező, bátor vállalkozóról.
Imádom ezt a stílust és nagyon várom a webáruházat.

agomama írta...

nagyon aranyos, itt még az én szalvéta dekupázs-aim is elférnének