****************************** Vidéken is élhet stílusosan az ember. ******************************

2011. március 17., csütörtök

Hódít a Liliomkert - egy hangulatos piac a Balaton felvidéken / Liliomkert is conquering - a charming market in Balaton highland








A tavasz első igazán napos hétvégéjén, a Balaton felvidéken jártunk. Sokat hallottam már egy, a Káli-medencében lévő piacról, ami kíváncsivá tett. Mivel nem akartam hamar megöregedni és rég jártam piacon, így úti célunk Káptalantóti lett.


Megpihennél, kezet mosnál? Ezt is hangulatos környezetben teheted a piacon.




Napsütés, de ugyanakkor erős szél fogadott minket megérkezésünkkor. Parkolóhelyben nem volt hiány, hisz aki korábban érkezik, még válogathat is. A piac egyre népszerűbb, hiába a jó hír gyorsan terjed. A múlt vasárnap szintén sokan kilátogattak.

A Liliomkertnek (a piac neve) hangulata van, ahol az árusok főleg helybeliek vagy környékiek. Minden kofa mosolygós és kedves. Itt nincs lökdösődés, kiabálás, senki nem rohan. Az emberek zöme közvetlen és vendégszerető. Hiába, ez egy más, nyugodtabb világ.

Az antik és ószeres standoknál az ember szemét csak úgy vonzotta a sok régiség. Régi könyvek és képeslapok kofferekben, órák, porcelánok, dobozok, konyhai eszközök és még sok más.



A piac jól körbejárható és ötletes, látszik, hogy jó a szervezés.


















Rengeteg termelővel lehet találkozni. Nekem a sajtok nagy kedvenceim. Lehet, hogy egér voltam előző életemben? A medvehagymás kecskesajt, az ízlett a legjobban, még hazára is vettünk. Szerintem a kecskesajt minden féle fűszerrel jó barátságba tud kerülni. A vásárlás előtt, természetesen kóstoló lehetséges. Azt már mondanom sem kell, hogy a kecskesajt árusoknál voltak a leghosszabb sorok.
















"Célunk, hogy piacunkat vonzóvá tegyük a publikum számára. Célunk továbbá, hogy a piacozás emberiségen átívelő szokását visszaállítsuk a régi kerékvágásba, alternatívát kínálva a multik és a fogyasztó társadalom elidegenedett világa ellenében.
Harcolunk az ember és a táj érdekei, a jövő építésének lehetőségét hozó törvényhozásért, az ostobaság és a Hatalom önkénye ellen.

Közösséget építünk, szerető és befogadó közösséget. Az út elején járunk, sok a gond, a megoldandó probléma, hiszen nagyon mélyről indultunk, országunk siralmas állapotban van. Erőnket megsokszorozandó Szövetkezetbe tömörültünk, lassan, de biztosan araszolunk előre."

http://liliomkert.lapunk.hu/











Téged melyik kofa portékája érdekelne a legjobban?






Kézműves portékákból sincs hiány. Mindenki megtalálja a kedvének való szépséget otthonába vagy ajándéknak.










Most hétvégén szintén érdemes ellátogatni a piacra, hisz Teliholdas hétvégét ( 60 óra piaccal a teliholdon át a télből a tavaszba) talált ki a szervező Harmathy Ildikó.










A piacon több órát el lehet tölteni vásárlással, nézegelődéssel és egy kis beszélgetéssel. Egy biztos, unatkozni senki nem fog.
Búcsúzóul hangozzék szokásos mondásom. A Balaton felvidék továbbra is az én magyar Provence-om.




Beck Krisztina
2011. március








17 megjegyzés:

Mor til 4årig írta...

Juj, de nagyon tetszik! Tényleg varázslatos. Egy kopott bőröndöt, néhány mackót és egy kis levendulát elfogadnék én is ;))
jaj, megöl a kíváncsiság, hogy Te mit vásároltál?

Krisztina írta...

Vajon mit?

Kecskesajt és levendula.-)És találkoztam két aranyos lánnyal is, akik olvassák a blogot.

andi írta...

úú hát ez valami nagyon király! borzasztóan tetszik,egyszer el kell ide jutnom!! :O

Gigike írta...

Nagyon tetszik ez a piac... szeretnék szétnézni..barangolni-vásárolni..csak ne lenne hozzánk ilyen messze... :(
Engem a tv-ből ismert River Cottage-i piacok hangulatára emlékeztet. Ami szintén nagyon tetszetős..imádom a sok kézműves,házi dolgokat-ételben,tárgyakban egyaránt.Hisz ezeknek van meg az igazi értékük..nem az üzletekben kapható sorozatcikkeknek..
Köszönöm ezt a kedves bemutatót!! :)

Bernadett írta...

Csudijóóó:) egyetértek a zárómondattal:)

kovtama írta...

Szia, gyönyörű képek. Én pár éve már hallottam és olvastam is a piacról azt hiszem Harmathy Ildikó kezdeményezésére jött létre. Nagyon sokat küszködött, mire elérte ezt az egész, mert beakarták záratni, megszüntetni, jöttek az ÁNTSZtől meg minden féle hivatali emberek, hogy egészségtelen, meg nincs rendes parkoló, meg fertőzés veszély, meg ilyen badarságok. Harmathy Ildikó nagyon finomakat süt, főz, több receptje kering a neten.:) Nagyon irigylem azokat, akik már eljutottak a piacra a képeken is látszik, hogy varázslatos hely, kár hogy nincs több hasonló az orszában! Nem is értem ebben az országban miért baj az, ha valami nagyon sok ember örömére szolgál, bevételt hoz, megélhetést, ismerkedést és még sorolhatnám. Angliában, Franciaországban és még sorolhatnám pedig virágzik, kezdeményezik, sorban nőnek ki hasonló piacok. Észre kellene venni, hogy az emberek vágynak ezekre a dolgokra a tiszta két kezi munka által megteremtett ételre, ruhára, tárgyakra. A múlt lehetne a jövő is egyben.

Zsu írta...

Szívet melengető... :) És pont olyan mackóm, mint amilyen az egyik képen látható. Köszi!

Andrea írta...

Otthonom, édes otthonom..:-) Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy csupán néhány száz méterre élek ettől a piactól, amelynek már évek óta látogatója vagyok. Talán csak azért nem találkoztunk, mert én igyekszem korán szétnézni, bevásárolni, még a sokaság előtt. Ilyenkor még van lehetőség sorban állás nélkül válogatni, és beszélgetni a sok kedves árussal. Nagy hála és gratuláció Harmaty Ildikónak, aki idehozta ezt a csodálatos piacot! Reméljük, még sok hasonló piac szerveződhet hazánkban, ahol házi finomságok, gyönyörű kézi készítésű holmik kaphatóak majd.

Hunszil írta...

Hú ha arra vet a jó dolgom, biztos elnézek erre a csodálatos helyre és ötletes piacra:)))

Krisztina írta...

River Cottage nagyon jó és az ötlete is.

Igen Ildikó hozta ezt létre, küzdött és küzd ma is a többiekkel.-) Megszokhattuk már hazánkban, ami jó annak lecsóba kell mennie. Remélem ezzel nem így lesz.

Andrea! Legközelebb találkozhatunk.-)

Unknown írta...

Zseniális! A mosdó pedig... csúcs:-D

Andrea írta...

És még egy kis reklám a piacnak:

Teliholdas Hétvége

2011. március 18 - 20

országos piacfesztivál

Liliomkert - Káptalantóti

60 óra piaccal a teliholdon át a télből a tavaszba.
Látogassatok el minél többen!! :-)

Tipitá írta...

Már valamelyik blogon olvastam erről a piacról. Nagyon jó lenne egyszer elmenni, de hozzánk nagyon messze van! De egyszer eljutok, addig meg irigykedem! :)

Holdgyöngy írta...

Én is olvastam már erről a piacról.Köszönet a képes riportért, jó lenne egyszer elmenni oda. S ami még fontos, magyar áruk!!! Nekem egy tárgyon akadt meg a szemem: csirkeitató. Nagyon jól használható fütőtesten párologtatónak, s ráadásul az ember szívét is melengeti a gyári, igazi párologtatókkal szemben.No meg egy kis nosztalgia a gyermekkor, a falusi nyaralások után.

jutka írta...

Köszi a képes kedvcsinálót, feltettem a megnézendő helyek listájára a piacot.
Piac az nálunk is van. Igénytelen ugyan, de jó az úgy is ... Bezzeg, ha egyzser ilyen helyen is járnának. Ígérem reklámozni fogom ezt a remek kezdeményezést a lakóhelyemen.

Tündéri Lonka írta...

De klassz! A nagymamám ott lakik :) és már nagyon sok helyről hallottam pozitív visszajelzéseket. Én sajnos nem jutottam el még, vasárnap sosem járok arra :/

Krisztina írta...

http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/piac-szivvel-lelekkel