****************************** Vidéken is élhet stílusosan az ember. ******************************

2011. február 11., péntek

Levendulás csoki bonbon / Lavender chocolate






Tegnap nagyon bejött Nektek a csoki téma. Nem csodálom. -)


Azzal kezdődött minden, hogy bemutattam Nektek a Provenceból kapott levendulás csoki bonbont. Azt Julie küldte. A csoki és a levendula jó párosítás. Mindenkinek ki kell próbálnia.









Enikő nevű Olvasóm tegnap jelezte, hogy Ő már készített levendulás csoki bonbont.
Én meg elkértem a receptet. Íme Enikő gyors és egyszerű bonbonja. (Ezúton is köszönet érte.)




Levendulás csoki bonbon

Hozzávalók:

Jobb minőségű étcsoki (nem kell nagyon drága, de legyen finom)
Kakaópor
Vaj
Szárított levendulavirág (amit a Herbáriában teának árulnak, tökéletes)



A mennyiségekről sajnos nem tudok mit írni, mert én ösztönösen főzök-sütök, azaz ízlés szerint dobálom bele a dolgokat.-)

A csokit apróra vágjuk és vízfürdőben megolvasztjuk. A levendulavirágot apróra morzsoljuk, és a forró vajba dobjuk. Picit kevergetjük, de nem kell túlzásba esni, pár perc bőven elég, ne pirítsuk meg. Az egész keveréket aztán beleöntjük az olvasztott csokiba, és összekeverjük. Kakaóporral tetszés szerint változtatható a keverék állaga. (Ne legyen túl lágy, mert akkor később nem lesz elég szilárd a csoki.) Ezután a még meleg csokit kiporciózzuk valamilyen öntőformába: én erre a célra egy egyszerű, teszkós, puha műanyagból készült jégkockatartót használtam: pont bonbon méretű mélyedései vannak, és könnyen kiszedhető belőle a végén a kis kocka.Tegyük a hűtőbe a csokit, várjuk meg, hogy kihűljön, és végén egyszerűen nyomkodjuk ki a formából. Ilyenkor még lehet rá szitálni kakaóport, vagy díszíthető levendulavirággal is.

Megjegyzés: a virág apró darabjai elég puhák lesznek, és szerintem nem zavarják a bonbon állagát, de ha valakit idegesít, próbálja ki, hogy a leszűrt vajat rak bele, szerintem úgy is működik, bár még így nem próbáltam. :)


Jó étvágyat hozzá!

 
  Ha tetszik a Csokoládé film betétdala és Te is szeretnéd, akkor ma és a 7végén a Tiéd lehet.
Csak írj egy emailt nekem, melyben jelzed, hogy szeretnéd ezt a számot.




Képek: Google

4 megjegyzés:

Főkolomp írta...

Köszönöm a receptet! Mi is szeretjük a levendulát minden formában. Kipróbálom feltétlenül.

Mara írta...

Ez a csoki nagyon finom lehet, okvetlen kipróbálom.Mivel a levendula szárított változatát használod nagyon jó, hogy bármikor elkészíthető.Kérdezni szeretném ilyen módon kockáztatható a zselé, vagy a szirup elkészítése is?

Wienermädel + Co írta...

Man möchte hineinbeissen - so traumhaft sieht das aus!
Liebe Grüsse aus Wien

Nagy Dóra írta...

értem hogy te érzésre csinálod de mégis kb miből mennyit kell rakni??