****************************** Vidéken is élhet stílusosan az ember. ******************************

2013. december 6., péntek

JOULUPUKKI ma velünk van - Télapó itt van


Én először a Joulupukki szóval finn órán találkoztam. Bezony. A gimis évek alatt két évig tanultam ezt a csodás nyelvet. Könnyen ment. Nagyon szerettem. Sajnos nem kellett sehova használnom így nagyon megkopott a tudásom. Remélem egyszer eljutok én is a Joulupukkihoz, vagy ha odáig nem talán Finnországig, mert akkor lenne miért újra elővennem a nyelvkönyvemet. Addig is marad a bemutatkozás és a számolás egytől tízig, ugyanis már csak ennyit tudok.


No, de a mai nap témája a Mikulás vagy Télapó, kinek hogy tetszik. Ezen belül is az igazi finn Mikulás a Joulupukki.




Az Ő hazája Rovaniemi (Lappföld, Finnország) az Északi-sarkkörön, itt található az irodája vagyis a birodalma.

Tudj meg még többet a Télapóról:



- ÉLŐBEN követheted a munkanapját online 9:00-19:00 között. Felnőttek és gyerekek egyaránt sorban állnak a Télapónál :-) Pár szó és a fotózás sem maradhat el.


Live streaming video by Ustream


- Novemberben a Télapó még játékokat tesztelt, erről blogjában számol be, követheted Őt itt.


- A Télapó segítői a manók. Manó Ferdie, szintén blogot vezet, és leírja, ha történik valami. Például azt, hogy nemrég új rénszarvas született.

 Ferdie a manó és a Télapó.

 Alba a rénszarvas.

 Munka közben.


-Íme egy kép ahogy ritkán látni a nagy fehér szakállt.

Horgászat közben, jó időben.




Szép Mikulás napot kívánok mindenkinek.









fotók forrása: http://santaclauslive.com/en/






Nincsenek megjegyzések: