****************************** Vidéken is élhet stílusosan az ember. ******************************

2012. július 23., hétfő

Éjjel-nappal franszia sanzonok - Interjú.








A blog 3. születésnapja előtt találtam rá a Paris Chanson Rádióra, véletlenül … vagy mégsem? Nincsenek véletlenek? Szinte azonnal magával ragadott és beintegráltam a blogra, hogy ne csak nekem legyen jó, hanem a kedves olvasóknak is. Aztán jöttek a visszajelzések, hogy mennyire tetszik Nektek. Majd eltelt pár nap, és kaptam egy emailt Olivier-től a rádió tulajdonosától. Rám talált és megköszönte, hogy feltettem a rádiót az oldalamra. Szó szót követett és már az interjúnál jártunk, sőt a közösségi oldalán külön köszönetet mondott nekem.

Krisztina: A Paris Chanson az első online rádió, ahol ismert francia klasszikusok szólnak. Honnan jött az ötlet kedves Olivier?

Olivier: Az ötlet már elég régen megfogalmazódott bennem, emlékszem egy barátommal beszélgettem. Szóba került Edith Piaf, Charles Trenet, Maurice Chevalier, akiket az egész világon ismer mindenki, de a rádiók nem nagyon játsszák őket, még Franciaországban sem.  Ekkor 2008-at írtunk. Nem sokkal később a Paris Chanson első verziója elkészült. Japán volt a célközönség, hiszen ők is nagyon szeretik a francia klasszikusokat. 





K: Mikor csendült fel az első dal a rádióban?
 
O: A jelenlegi verziója a rádiónak 2009. szeptemberében indult el. A célközönség most már minden olyan ember a világban, aki szereti 40-es, 50-es, 60-as évek francia sanzonjait. Így sokkal szélesebb körbe tud eljutni a rádió.

K:  Nagyon fontos, hogy a rádió online, ingyenes, és a világon bárhol elérhető.  Milyenek a visszajelzések? Hogy tetszik az embereknek?
 
O: A Paris Chanson valóban mindenki számára elérhető: http://radioparischanson.com. Az emberek nagyon szeretik, ezt bizonyítja az is, hogy szinte minden héten megdől a hallgatottsági rekordunk. A Bastille Napon (a Francia Forradalom kitörésének napja július 14-én) elértük a 12.000-es hallgatottságot. Ez fantasztikus, azért is, mert a hírünk általában szájról-szákra terjed. Természetesen van egy aktív közösségünk a Facebookon is.





K: Mi a Te munkád a rádiónál? Hogy néz ki egy dolgozós napod?

O: Alapjaiban én csinálok mindent. Összeállítom a lejátszási listát, kommunikálok a hallgatókkal a közösségi hálókon. Sikerült összeállnom néhány céggel is, akik segítenek nekem ( az egyikük a weboldalt készíti, szerkeszti, a másik a szervereket biztosítja…). Van egy társam, aki sokat segít nekem pl. a hangalámondásban rendszeresen. Lehet, hogy egy nap a most két éves lányom fogja vezetni a rádiót? :-)

K: Nem kerülhető el a kérdés. Melyik a kedvenc sanzonod Olivier?

O: Ez egy nagyon nehéz kérdés. A rádiónk annyi szebbnél szebb sanzont játszik. Főleg a sanzonok aranykorára összpontosítunk (40-es és 50-es évek), amikor a francia énekesek uralták a világot. Így azt mondanám, hogy a kedvencem a La Vie en Rose Edith Piaf-tól. Tökéletes dal, mely nagyon jól képviseli a Paris Chanson Rádiót. Amikor ezt a dalt hallod, akkor tudod, hogy a Paris Chansont hallgatod. 




K: Nálunk Magyarországon is nagyon népszerű Edith Piaf.

O: Igen, ez így van az egész világon. Engem még mindig lenyűgöz, hogy mekkora sikere van. Majdnem 80 éve, hogy elkezdte az éneklést és még mindig a leghíresebb francia énekesnő a világon. Ez már valami. 



K: Árulj el nekünk egy kicsit többet magadról. Kicsoda Olivier?

O: Francia rádiós vagyok. A rádiózást már 20 éve csinálom. Franciaországban és Angliában is tevékenykedek, főleg műsorvezetésben. Nagy szenvedélyem, melyből sosem elég. Ezért is hoztam létre egy saját rádióállomást.


K: Párizsban születtél?

O: Nem, nem ott. Nyugat-Franciaországban, Bretagne-ban egy tengerparti kisvárosban születtem, mely 40 éve történt. Hoppá. :-) 18 évesen költöztem Párizsba, ahol 12 évig laktam. Most Londonban élek.

K: Mi a kedvenc részed Párizsból?
 
O: Párizs fantasztikus! A legszebb város a világon. Sok szép dolog van itt, amit érdemes megnézni, sok mindent lehet csinálni. Nem beszélve a város történelméről, párizsi séták hm…. Nem csoda, hogy Párizs és Franciaország a legjobban látogatott hely a világon, minden évben. Nincs megfelelője. Szeretem. A kedvenc részem? Újabb nehéz kérdés. Talán a Montmarte, mert innen csodálatos a kilátás Párizsra és, mert ez az egyik olyan hely, ahonnan érezheted a régi Párizst, a múltat. Természetesen a Montmarte szorosan kapcsolódik ahhoz a zenéhez, amit a rádiónk játszik.

K: Mik a rádió jövőbeli tervei?
 
O: Nagy tervek vannak, növekedni, növekedni. Nemzetközinek lenni. A Paris Chanson hamarosan céggé alakul, hogy jobban tudjon fejlődni. Én jelenleg is építem a kapcsolatokat cégekkel, partnerekkel, weboldalakkal, hogy meggyőzzem őket arról, hogy mindenütt van érdeklődés a francia zene iránt. Egy nap majd műholdon is foghatóak leszünk. Az internet jó, de nem elég. Szóval legyetek résen. :-)

K: Honnan hallottál a Hungarian Provence blogról?

O: Állandóan keresgélek a neten „minden ami francia” témában, így találtam rá a blogra. Az első pillantás után, még többet időztem, hisz többet akartam tudni erről az oldalról. Nagyon tetszik. Nagyszerű ötlet, hogy francia témákkal elősegíted a magyarokat, hogy jobban megismerjenek minket. Úgy tűnik, hogy igazán jól működik az, amit csinálsz. Gratulálok.


K: Mit üzennél az olvasóimnak?

O: Szeretném őket üdvözölni és egy nagy Hello!-t küldeni minden francia rajongónak Magyarországon, de legfőképpen a TE olvasóidnak. Vagy azt kellene mondanom, hogy: Un grand Bonjour! Köszönöm szépen, hogy hallgattok minket a Hungarian Provence blogon keresztül is. Végezetül, köszönöm Krisztina az interjút, nagyszerű volt. Merci beaucoup. 






3 megjegyzés:

Ircsi írta...

JUHHHÉÉÉÉ!!!...ez remek Kedves Krisztina!...nagyon örülök, és Veled örülök, hogy így alakultak...alakulnak a dolgok! Valóban: semmi sem véletlen az életben...Köszönet az interjúért (is)...hozzátett a már eddig is nagyon kedvelt rádió hallgatásához :)
Nagyon...egyre jobban szeretem ezt a blogot, és persze Téged, hiszen nélküled, és e blog nélkül színtelenebb lenne minden napom...ahol, és akinél csak tudom, népszerűsítem. A Paris Chanson rádió az egyik nagy kedvencemmé vált azóta...nap mint nap hallgatom...olykor aláfestő zeneként is. Kedves Krisztina!...kívánok szép napot, kellemes, boldog munkálkodásban gazdag hetet! :)

Krisztina írta...

Ircsi Te drága.-) Köszönöm szépen. Neked is kellemes hetet kívánok.

Örülök, nagyon.-)

Edit írta...

Tényleg nagyon nagyon jó az oldalad és micsoda öröm lehetett, hogy így egymásra találtatok, meg az interjú! Gratulálok!
Edit