****************************** Vidéken is élhet stílusosan az ember. ******************************

2013. augusztus 13., kedd

Örömfőzés, avagy múltat csempészni a jelenbe - Vendégposzt Ágitól






„Néhány kupica vidéki virtus, egy csokor leporolt recept, kanálnyi ötletesség derűvel fűszerezve! „

ELSŐ LÉPÉSEK…

Örömfőzés! Ez a jó szó arra amit én művelek! Gasztronómia szeretete talán ott kezdődött nálam, amikor hátulgombolós kicsi lányként a babáimnak kotyvasztani kezdtem, belekontárkodtam családom női szekciójának tevékenykedésébe, majd imádott Nagypapámon tesztelgettem tizenévesen konyhatudásomat és így a húszas mérföldkő közepét elhagyva már az én egyetlen mindennapi bírálómat, a Férjemet boldogítom. És mi lesz majd 30,40,50,60...  felé közeledve? Gondolom csak annyi, hogy folyamatosan fejlődök, alakulok, gömbölyödöm és 2 fő helyett majd kicsiny 6 fős családomra, több 10 fős unoka csapatra és remélem megélem a dédunokáimra is főzhetek.



BLOGRÓL RÖVIDEN

A Boldog Kukta blog születése lehetne akár egy habosbabos tündérmese is, de mégsem így indult. Volt egy időszak az életemben, amikor nem ért fülig a szám és igen csak hiányát szenvedtem az elismerésnek. Elvesztettem több év után a szeretett munkahelyemet a válság miatt és a mindennapok álláskereső mókuskereke mellett többek között a konyhában ütöttem el az időmet. Végre volt kellő időm főzőcskézni és nem csak valamit pikk-pakk összeütni vagy éppen a hétvégén kiteljesedni. Újabbnál újabb recepteket találtam ki, lapoztam fel egyes könyvekből, csemegéztem Anyukám, Nagymamám és Dédim kincseiből. 



És igen! Megtaláltam a tökéletes célközönséget: a családomat. Anyum minden alkalommal érdeklődött, hogy mi rotyogott éppen aznap a fazékban, hátha a következő ebédre kap egy kis inspirációt. Majd bővült a kör a család barátaival, azok kedves ismerőseivel és így tovább. 

BOLDOG KUKTA KONYHÁJA

Hagyományos magyar konyha híve vagyok néha újragondolva, néha pedig a Dédim tradicionális receptje alapján. De mindenféle újdonságot, különleges ízeket örömmel tesztelek. Megszállott piaclátogatóként akár külföldön, akár belföldön fogom a védjeggyé vált kockás kosárkámat és standról standra járva ismerkedek a helyiekkel és portékájukkal.



Emellett hozzám nagyon közel áll a híres amerikai szakácsnő Julia Child konyhaművészete, melyből időről-időre ízelítőt kaphatnak az érdeklődők a blogon. 

LÁTOGASSATOK EL HOZZÁM!

Ne keseredjen el senki, ha valami nem megy elsőre, esetleg odakozmál, vagy éppen szenesen ropogósra sül. A konyhában egyedül vagyunk, nem lesnek kamerák, nem kattognak fotómasinák. Ha hibáztunk a mi titkunk marad vagy éppen egy életre szóló családi recept írja be magát a történelembe! 



Kedved támad egy jót beszélgetni, vagy megosztanád, hogy sikerült egy-egy recept, esetleg éppen a konyhai katasztrófádat szeretnéd elsírni valakinek (hidd el, nekem is jól jön néha egy szép széles váll:-), akkor keress bátran. 


Szeretném megköszönni Krisztinának a lehetőséget, hogy az egyik legkedvesebb hazai blogom hasábjain egy csipetnyit megoszthattam kuktálkodásaimból.

Holnap egy különleges és egyszerű recepttel várlak benneteket, továbbá egy kis játékkal is kedveskedek a Hungarian Provence olvasóinak!

Kellemes kulináris kalandozást kívánok!

Tóth-Nacsa Ági



Nincsenek megjegyzések: