****************************** Vidéken is élhet stílusosan az ember. ******************************

2014. április 4., péntek

A gyógyvirágok ereje - avagy gyógynövényes álompárna







Egy nyári napon, az Alföld közepén járva a fejembe sóhajtott egy gondolat. Mindennek megvan a maga ideje, s akkor, ott, még csak kicsi részletekben érlelődött valami.

Aztán úgy hozta a sors, hogy egy időre „kivontak a forgalomból”, és hosszú ideig fekvésre ítéltettem. Nos, ilyenkor hiába a legtökéletesebb tervezés, a jó barátok, a segítőtársak, akkor is jöhet a csüggedés, a világvége hangulat.  A jó regények, a hasznos és szívmelengető olvasmányok, a munka közben valahogyan a legkézenfekvőbbet nem találtam. Míg egy éjjel, álmomban, egy gyógyvirágos réten jártam.  Hatalmas csokorba szedtük az illatos kakukkfüvet, ernyőként tartottuk fejünk fölé az óriásira nőtt útifű kerek leveleit.  Nyulak szaladgáltak - lehet, hogy le is legelték a gyógyvirágokat, de hát az álmokban minden lehetséges. A virágaim! A virágaim! Felébredtem, s akkor már tudtam, hogy ők fognak segíteni a gyógyulásban is. Hogyhogy elfeledkeztem róluk???



S valóban, attól a naptól kezdve egyre csak erősödtem, mígnem megmásztam az áhított csúcsot is, ott, fent, a nagy hegyen.

Akkor szökkent szárba a gyógynövényes álompárna, a STRESSLESS termékeim legújjabika, amely olyan nagy segítséget nyújtott ezekben a nehéz napokban nekem!
A hétféle gyógynövény titkos keverékével töltött organikus tönkölypelyva-párna egy ideális társ a mindennapokban. A tönköly jót tesz az ízületeknek és nyugtató hatású.  A virágok gyógyereje mesébe illő, sokan leírták, melyik, mi mindenre jó. Legelőször is nyugtató, lazító, feszültségoldó hatásukat emelném ki, akár fejfájás esetén is jó szolgálatot tesz.  Használhatjuk számítógépes munkánál: a legjobb csuklótámasz, gyöngéden masszíroz, munka után pihentetőül a szemre tehetjük. Ha ágyban fekve, kis asztalkán használjuk a laptopunkat, ennél kényelmesebb csuklótámaszt nem is lehet elképzelni! 



 Illata kellemes, és hosszan tart. Kézipoggyászbarát: épp elfér a kézitáskában, tehát könnyen magunkkal vihetjük, szundikáláshoz kiváló, pihentető elalvást biztosít utazás közben, buszon, vonaton. 

Mi sem természetesebb, hogy a saját organikus művelésű kertünkben napsütésben, a legteljesebb virágzásban szedtük a gyógyvirágokat. A tönkölypelyva őrzi a magyar földek és a napsütés éltető erejét. A kíméletes szárítás után egy titkos recept alapján összeválogatva kerülnek mind a párnácskákba. Sokféle textillel és mintával készülnek, így mindenki kiválaszthatja a neki kedveset. Gondoltam a férfiakra is, férfiasan elegáns, finom mintákkal, és készülnek kifejezetten irodába valók is. Mert a csúcstechnikának sem árt a virágok ereje!



Barátaim, családtagjaim, akiket megajándékoztam a párnával, mind csudajó dolgokról számoltak be: édesapám csuklójának azóta enyhült a fájdalma, mióta a párnán pihenteti. Csilla kislánya nyugodtabban alszik, mióta a rózsaszín párnácskát maga mellé gyömöszöli az ágyban. Terikének hosszú buszutazásainál vált be… soroljam még? Ki kell próbálni. Nem mondom, hogy egy gyógyvirágos párna nélkül nem lehet élni - legfeljebb nem érdemes.


Írás és fotó: Halmos Mónika
















Nincsenek megjegyzések: