****************************** Vidéken is élhet stílusosan az ember. ******************************

2011. október 15., szombat

Vidéki élet és sok mosoly az erdő szélén - Nomád Hotel

Tavasz óta tudtam és vártam a Nomád Hotelt, ő is várt engem, pontosabban a Balogh család egyik tagja Bari. Egertől 10 km-re található Noszvaj település. Nekünk messzinek tűnik és az is volt, innen az ország másik végéből, de sebaj. Felejthetetlen két napot töltöttünk el, új embereket ismertünk meg, és csodás tájakon jártunk.

Kora délután érkeztünk meg férjemmel "Noszvijj"-ra (a település latin neve, jelentése a mi falunk). A kevés idő miatt Eger városát nem tábláztuk be a programunkba (voltunk már régebben), így több idő maradt a Hotelre és a környékre.

Bari nagy mosollyal fogadott minket, mintha ezer éve ismernénk egymást. Mondjuk, nem kellett kettő perc és én abszolút azt éreztem, hogy megvan az ezer év. Megkaptuk a szívecskés kulcsunkat, felkísért a szobánkba majd utána letelepedtünk kint egy rosé fröccsel. Elkezdtünk beszélgetni .....  és csak beszélgettünk, meséltünk .... ez kisebb megszakításokkal így ment egész délután.

A Nomád Hotel fő alapítója a Stílusos Vidéki Szállodák Szövetségnek.

A komplexum családi vállalkozás, mint minden stílusos szállodáé. Meg is látszik. Nagy öröm volt megismerni Bari testvérét Sanyát, Édesanyjukat és Édesapjukat. A képen látható épület 2006-ban épült, a Hotel folyamatosan bővül. Hiába, nagy a siker. Nem csak hazai, de külföldi vendégek is érkeznek szép számmal a Bükkbe. A mosoly és a vendég kényelme mindig az első.

A legelső fotón látható a Szövetség jelképe, a szélkakas. Szerintem stílusos választás volt (a logó - jelkép egy verseny keretében lett kiválasztva).

Nem csak a faluban, hanem a szálláson is sok a látnivaló. Kint és bent egyaránt. Bari mindent megmutatott nekünk, közben folyamatosan mesélt. A legmegtisztelőbb az volt, hogy bepillantást nyerhettünk csendes és privát otthonába.

Egész évben érdemes felkeresni Noszvajt és környékét.

Pár héttel ezelőtt már nem nagyon lehetett használni a medencét. De nagyon szép látvány.

Életkép: szobakulcsok, egy kinti béka kerámiából, mely szintén mosolyra csábít, és egy múltkori sütés eredménye a Noszvaj feliratú keksz.

Egy jó bor vagy koktél elfogyasztásához tudom ajánlani a kinti süppedős fotelt nagy párnákkal. Akár alvásra is.

Helyi kézműves tárgyak, bolhapiaci szerzemények szintén csinosítják az enteriőrt.

A recepció. Belépve inkább érezzük otthonosnak, mint hotelesnek. De ez a jó benne.

Stílusos és gyönyörű nappali régi családi bútorokkal.

Bari és testvére Sanya nagy népszerűségnek örvend. A vendégek nagyon szeretik őket. Vannak visszatérők, van aki pihenni jön, de tartanak itt csapatépítő tréningeket is. (Ottjártunkkor éppen egy csapat érkezett vissza a hegyi szüretről).

Innen is csókolom Bari anyu kezét, aki remek szakácsnő. Lehet vacsorát igényelni. Érdemes, mert bőséges és házias.

Lépcsőrészlet az egyik szárnyban a szobák felé.

Kerti bár. Mintha a tengerparton lennénk. Nekem a Koktél c. film jutott róla eszembe.

Körülöttünk erdő.

Benti pihenő részleg, mely a szaunához és a tornateremhez vezet. Érdekes a padlózaton lévő kavics szórás, ami újra kis tengerparti feelinget ad.

Az étterem, ahol a sajtkóstoló is volt.

Berezdi sajtkóstoló. Nagyon élveztem. Lágy sajtokkal kezdtünk, utána jöttek a keményebbek. A Balogh családot sokan ismerik és szeretik a környéken. Rendszeresen szerveznek sajt-és borkóstolókat, kisebb vásárokat a Hotelben. Abszolút kiveszik a részüket abban is, hogy népszerűsítsék Noszvajt.

A reggeliről biztosan nem távozol éhesen. Svédasztal vár. Amikor pedig fogyasztod a reggelid, csak arra gondolsz, hogy itt sokkal jobb, mint a Ritzben.

Végezetül azon gondolkodtam, hogy éreztem -e már valaha hotelben ennyire otthonosan magam... Épp itt volt az ideje.

Folyt.köv.

Nagypapuska1 írta...

Csodás,csodás...köszönet:mert felvidít már a Noszvaj név is. Az 1961.év--2 hetes - emléke ma életre kelt!! Persze akkor nem volt ily modernség....akkor fát gyüjtöttünk az üdülőben, hogy éjjel meleg legyen, a lavorba, teába legyen meleg vizünk.De..de ez az élmény, öröm-érzés,,most is azonos Veled, Kriszti!!Nagyon köszönöm e beszámolókat, legtöbb helyen, merre jártok,,ifjuságom helyei::életem részei!!Mégegyszer sok sok köszönet!!!!Köszönöm!!!!!

Bernadett írta...

Csodaszép, gratulálok az üzemeltetőknek, hogy ilyen szépet hoztak össze:)

Névtelen írta...

Évente legalább kétszer megyünk Noszvajra: szilvalekvárfőző- és libanapokra. Hihetetlenül hangulatos falucska a gyönyörű virágos fő utcájával, barátságos lakóival. Nem beszélve a rézüstökben rotyogó isteni (cukor nélküli) szilvalekvárról vagy a libaételekről, na és a borokról:-)
Nem biztos, hogy külföldre kell mennünk, ha jól akarjuk magunkat érezni... Kati (u.i. van még pár ötletem)