****************************** Vidéken is élhet stílusosan az ember. ******************************

2011. március 28., hétfő

"Mikor felismered, hogy más is unja a sorozatgyártott termékeket " ... - Interjú és játék







Barbara, mikor nyílt ez a szép és vonzó galéria?
Galériánk 2010. november 8-án nyitotta meg kapuit Budapesten a Nagyszombat utcában, de Édesapám világítástechnikai része immáron 16 éve működik.



Honnan ered a név?
ANNO 1994 Tamlux Lakberendezési Galéria. Nagyon sokat gondolkoztunk a nevén, merthogy 16 év sok idő, fontos volt, hogy akik Édesapámat és üzletét a Tamlux Kft.-t ismerik és szeretik, továbbra is megtalálhassák. Nem hagyhattuk el.
Az ANNO jelző utal az én világomra, mellyel kiegészült ez a családi vállalkozás. Vidéki és rusztikus stílus fogadja a hozzánk betérőket. A nevét értelmezhetjük úgy is, hogy ez az üzlet anno 1994-ben Tamlux volt, most pedig valami mással is bővült, ami szerintünk már nagyon kellett….


Honnan jött az ötlet, hogy galériát nyiss?
A láncszemek szépen sorjában összeálltak, mint ahogyan azt tenniük kell. Itthon voltam két pici gyerekkel, építkezés, felújítás, sok-sok mérgelődés, itthon miért nincs? kezdetű mondatok. Vagy, ha van hasonló, drága… Elhatároztuk nem engedünk, amerre járunk begyűjtjük, felkutatjuk, kapcsolatot építünk és ami a legfontosabb lesz energiánk kivárni. Aztán mikor felismered, hogy más is unja a sorozatgyártott termékeket és hasonló cipőben jár, elgondolkodsz.
Szerencsés vagyok, mert családomban a foglalkozások is e téma köré csoportosulnak. Édesanyám mester lakberendező, Édesapám világítást tervez, párom kertészmérnök, én meg tele voltam ötlettel, no és nem tagadom azzal az új érzéssel, hogy végre egy másik énemet is megmutathassam.




Mesélj picit magadról és családodról.
Végzettségem szerint pedagógus vagyok. Egy 5 éves nagyfiú és egy 3 éves lányka boldog anyukája, aki szereti, ha az otthon, melyben felnőnek a gyerekek, igazi otthon. Sok meleg fénnyel, süti illattal, régi komóddal, tv nélkül, rengeteg könyvvel és hamarosan egy csodás kerttel, melyet férjem varázsol nekünk. Örülök, ha valami egyszerű, de nem átlagos, természetes, finom illatú, kellemes színhatású, kicsit hibás, de tökéletesen passzoló. Lassan mániákusan szeretem a régi dolgokat, mostanában főként a bútorokat. Mindig sokat töprengtem azon, hogy előttem, vajon ki húzta ki ezt a fiókot, mit tett bele, hol élt. Múltkor az egyik ruhásszekrényben találtam egy nyakláncot, egyszerre lepett meg és hatódtam meg tőle, most a táskámban hordom.


Honnan a tárgyak iránti szereteted?
Így nőttem fel, anno gyerekként is kincsként kezeltünk egy-egy mások által hétköznapinak hitt tárgyat. No és jó társra leltem a férjemben, aki szintén hasonló gondolkodású e téren (is). Talán túlságosan  ragaszkodunk tárgyainkhoz, ez valamikor jó, de lehet rossz is… például ha el kell adni, tudod hányszor mondom el, ha nem viszik el, hazaviszem…?
Úgy érzem, most hogy ez lett a munkám a tárgyak iránti szeretet egyre jobban tiszteletté alakul át.


Mi a kedvenc tárgyad a boltban?
Hú, ez nehéz kérdés…
Amikor reggel nyitáskor felkapcsolom a világítást, akkor az olasz lámpák, ha kávét főzök, akkor a kézzel festett bögrém, ha törölgetek, akkor az üvegharangok, ha leülök, a nyikorgós gyékényfonatos székem, ha a papírt beteszem a fiókba, a kasztli rézgombja - soroljam még?



Mi a vevők kedvence a boltból?
Ebben a hónapban a kiegészítők közül a dán olló, mely fűszernövények vágására szolgál, nem is akárhogy! De elmondhatom, hogy egyre nagyobb a festett bútorokat keresők száma.


Mik a jövőbeli terveid?
A lámpákon és a bútorokon van a fő hangsúly, ezt szeretnénk folyamatosan frissíteni. Célunk, hogy kinőjük a helyünket, mert a felújított bútorok töredéke fér csak el a jelenlegi üzletben. Felkutatott kincsesbányáink még korán sem kimerítettek, hisszük hogy egyre többen látják bennünk az egyediséget és lesznek visszatérő vásárlóink. A kiegészítők terén pedig a változatosság megtartása a cél. Évszaknak, alkalomnak megfelelően válogattunk eddig is, illetve a legfontosabb elvünk, hogy ne mindennapit, ne megszokottat mutassunk a hozzánk betérőknek.



Honnan szerzitek be a tárgyakat?
 A bútorokat egy hazai partnercég újítja fel, igen nagy szakértelemmel és technikai háttérrel. A lámpák (bel- és kültéri) egy olasz manufaktúra termékei, valamint Dániából kerülnek hozzánk. A kiegészítők egy része szintén dán valamint holland, a másik része pedig hazai mesterek termékei (kosárfonó, fazekas, keramikus, gépi hímző). Folyamatos a keresés az új iránt, így biztosan állíthatom, hogy ez csak a jelenlegi állapot.


Mesélj a nyereményről egy kicsit?
Ahogy neked is említettem, megváltoztattam az első elképzelésemet, majd a nyertes eldönti hogy jól tettem-e. Egy biztos, megkapja a múlt héten érkezett dán áruk egyikét. Én teljesen be vagyok zsongva, hogy végre itt a tavasz, bár félek leírni, nehogy eltűnjön itt nekem…
Ilyenkor az ember örül, hogy kiszabadulhat, itt a kertészkedés ideje, ezért egy cink spárgatartó, persze spárgával és 3 db fűszernövényt (kakukkfű, petrezselyem, rozmaring) jelző zománctábla a meglepetés, rusztikus csomagolásban, stílushoz illő szív alakú dísszel. Szerintem hasznos és szép! Nekem még nincs, irigykedem is. Az én kedvenc fűszernövényem a kakukkfű. 




Te mit szeretsz a country és rusztikus stílusban?
Az őszinteséget, természetességet, a praktikumot és az egyszerűséget. A honlap-szerkesztés végén járunk, oda kerestem egy találó idézetet, melyet ide is csatolhatok:

„Semmit ne tarts a házadban, amiről nem tudod, hogy hasznos, vagy nem hiszed, hogy szép.” (William Morris)

Én ebben a stílusban találtam meg a szépséget!



A ti házatok milyen stílusú?
Nagyon fontosnak tartom, hogy a ház külseje illeszkedjen a környezetéhez melyben él, mivel házunk a Dunakanyarban és nem Lubéron-ban van, így olajfáink és ciprusaink sincsenek és a külső nyílászáróink színei sem hasonlítanak az olajbogyóéhoz, van viszont óriási juharfánk, fenyőnk, esőben teli patakmedrünk, erdei környezet, kívülről ebbe illeszkedik a ház, szó szerint belesimul. Belül azonban a francia vidéki stílus szellemében rendeztük be otthonunkat. Bútoraink régi felújított bútorok, többnyire vajszínűek, szürkés - pisztáciás belső nyílászárókkal. A felhasznált építőanyagoknál is a természetes elemek uralkodnak, úgymint a fa, helyi bányából származó kő, méhsejt alakú és négyzetmintás cotto cementlap. Utóbbi nagy szerelmese lettem, mindenhova tennék, most a kerti rézcsap mögé raktunk teljesen vegyesen, de hideg-meleg színekre bontva, még nincsen kész, de így is gyönyörű!
Nagyon jól érezzük itt magunkat, persze van, amit ma már másként csinálnánk, de ez nem a stílusra vonatkozik.


 Te mit kérdeznél tőlem?
Mikor találkozunk személyesen?




ANNO Tamlux Lakberendezési Galéria
Budapest, Nagyszombat utca 14.
Tel: (+ 36) 20 575 8247
T/Fax: (+ 36) 1 368 4744

info@annotamlux.hu



www.annotamlux.hu


*****

A JÁTÉKhoz a kérdés a következő: Mi Barbara kedvenc fűszernövénye?


A választ a provence@citromail.hu címre várjuk. Az interjúban megtalálod a választ.

 

Az emailben írd meg a nevedet is. A tárgy: játék legyen.


Aki a Facebookon megosztja a játékot és ezt jelzi az emailben, az duplán esélyes lesz.

A játék április 3-án 20:00 jár le.


Csak magyarországi címre tudunk postázni.

******



Válasz: kakukkfű.




Nyertes: Csíki Karolnia






1 megjegyzés:

Barbi konyhája írta...

Imádom ezt a stílust! Ha én oda beszabadulhatnék... :)