****************************** Vidéken is élhet stílusosan az ember. ******************************

2010. január 1., péntek

Tanulság / Learning lesson



Tanulság 1: még szilveszter előtt vmelyik nap a tescóban, egy csomagolt virslit akartam venni. A párom is velem volt. Láttam, hogy egy fekete hajú lány tölti fel kicsit arrébb a pultot szintén, egy másfajta virslivel. Mivel ilyen újabb elhúzhatos üvegajtó van a felvágottak előtt... láttam, hogy már más is arra vár, hogy a csajszi végezzen. Előttem egy srác óvatosan el is húzta az üvegajtó másik oldalát, szintén virsliért nyúlva,és utána én is ezt tettem. Valószínű, hogy kicsit odébb is ment ezalatt az üvegajtó, nekiütközve a csaj vállának. De én ezt nem érzékeltem.

Amikor kissé felsziszegett rögtön mondtam neki: "Elnézést kérek, nem vettem észre. " (Azt hittem akkora már nem pakol a csaj)

Erre a csaj hangosabban is felhördült: " Nem kéne mindig a romákat bántani!"

Erre én: " Tessék, mit mondott, ... mondja még egyszer!

... Addigra már visszafordult a csaj a pult felé. És közben meg is néztem magamnak, és akkor láttam, hogy tényleg roma. És ő azt feltételezi, hogy én ezt direkt csináltam v. bántani akartam? NA nem semmi ...

+++++++

Tanulság 2: Az ünnepek alatt találkoztunk egy régi ismerősünkkel, aki család jó barát, majdhogynem már rokon. Nyugdíjas otthonban lakik már több éve, de ez nem elfekvő v. ilyenek. Van ott saját befizetett szobája, kap ellátást is. Ő mesélte, hogy milyen maffia működik a színfalak mögött... ez egy vallási támogatású nyugdíjas otthon amúgy.
- a kaja nagyon rossz, és mivel ő elég harcias típus, régóta harcol azért, hogy az étel jobb legyen, de semmi eredmény,
-mivel azt hiszik az öregek buta emberek, utólag, ügyvédekkel szerződéseket módosítanak visszafelé (volt már rá pár eset),
-zsarolják őket, ha xy ezt és ezt teszi,vagyis az okosabja, akkor kiteszik őket az otthonból,
-adományokat várnak sokszor olyan dologra, amit saját pénzből kellene az otthonnak megvennie,

és még nagyon sok sztori van, de én nem akartam hinni a fülemnek...nem gyenge, hogy már az időseket se hagyják élni rendesen ...



(kép:
http://www.codart.nl/images/DouOldWomanReadingLectionaryCa1630RMA350.jpg)



2 megjegyzés:

Kriszti írta...

Az elsőhöz lenne saját tapasztalatom... Nálunk, a munkahelyen, a bejövő etnikummal úgy kell bánni, mint a hímes tojással, ha rájuk szólok, azonnal az a válasz: azért szól,mert én cigány vagyok...Lopnak, randaliroznak és belekötnek a másikba, aki nyugodtan válogat a könyvek között. Van persze, teljesen jól viselkedő is, de ,ha bejön a rosszabb fajta, akkor az ugyanúgy beleköt a saját fajtájába, mint a magyarba...Arról, hogy mosdatlanok, és fogalmuk sincs a wc használatról, már nem is írnék... Sajnálom, hogy a gyerekeimnek semmivel sincs több joguk, mint ezeknek!

Krisztina írta...

hát igen, mindenkinek van rossz tapasztalata,

ez érdekes helyzet és már több helyen is boncolgatták ezt a társd-i témát,

nekem is vannak roma ismerőseim, meg igen vannak a jó és a rossz fajtából valók is úgy ált-ban, de annyira megdöbbentem amit a csaj odaröffentett nekem a tescóban, hogy csak na...

sztem a magyar-roma viszony rendezésre nincs sok esély még 50 év múlva se