****************************** Vidéken is élhet stílusosan az ember. ******************************

2009. október 31., szombat

Nosztalgia, 2008. ősz, Párizs

Luxemburg kert az őszi napsütésben.


Montmartei hangulat.


Montmarte. Az elbüvölő.


Sacre Cour és a Moulin Rouge.


Kávéházi feeling.


Ősz Párizsban.


Disneyland. 2 park. Studió. A filmek hazája.


Disneyland. Van küldön vonat, ingyenes. És belehet járni vele az egész parkot.


Disneyland. Adventureland. És a szellemkastély.


Disneyland. Fő utca. És két bolt. Nov. elején már karácsonyi volt a hangulat.


Notre Dame. Tuleries kertje. Museé d' Orsay.


Louvre.


Diadalív.


Életkép.


Pékségi hangulat.


Eiffel torony.


Azon gondolkodtam a mai nap, hogy tavaly ilyenkor Párizsban voltam, 5 napot. Már másodszor.

Azt is megfigyeltem, hogy Párizs mindig a fejembe motoszkál. Úgy egy évben 4x szívesen kiruccannék oda.

Párizs megér (i), hogy újra és újra felfedezd. Legyen az tavasz, nyár, ősz v. tél. Mi tavaly ősszel voltunk, az idő nem volt túl jó, ami a képeken is látszik, de azért néha a nap is sütött.

Szóval a képeknek összességében a köv-ő címet adnám: Párizsba beköszöntött az ősz. -))


ÉLménybeszámoló
1.nap:

Megérkezés a Wizzair géppel Beauvis-ba, onnan kb. 1 órás busztranszfer a Porte Malliot-ig ez a Kongresszusi palota melletti téren van. Az volt a jó, hogy a gép kicsit késett, de a busz megvárta a Wizzair utasait. A Porte Malliottól az 1-es metróval mentünk, de előtte vettünk 5 napos Paris visite bérletet. Ez nagyon megérte szerintem, mert rengeteget metróztunk. A metrójuk nekem nagyon bejön, egyszerű és érthető. Én a Diadalív mellett (3 percre tőle) az Ave. Grande Armee-n foglaltam szállást a Marmotelben, ez két csillagos. Ez is nagyon pozitív volt. Nagyon jól beszéltek angolul is, a szoba is elfogadható volt. Meg kiderült, hogy a közelben van egy Franprix élelmiszerbolt és a metró lejárat is a szállás mellett van. Szóval büszke voltam magamra.

2 nap:

Esett az eső egészen délután kb. 2-3 óráig. Akkor állt csak el. Néha szakadt is, szóval így nem volt túl kellemes Eiffel tornyot nézni, de ez volt. Ha már egyszer ott vagyunk. Szóval aznap: Trocadero, Chaillot, Eiffel torony, Champ de Mars, Ecolé Militiare. Aztán szintén szakadó esőben hajózás a Szajnán. Ja igen, az Eiffel toronyhoz mi kb. reggel 9-re érkeztünk, kb. 15 percet álltunk sorba. De délutánra már lépni nem lehetett, és a sor vége nem is tudom hol állt. De egyébként ezt figyeltem meg, minden nevezetességnél legyen az tél v. nyár sokan vannak, nagyon.

3.nap:

Mivel ez egy vasárnapi nap volt és hó eleje, irány a Louvre, mert úgye ingyenes volt. Nyitás előtt mentünk már oda és még nem volt túl nagy sor. Itt bent kb. délután egyre végeztünk. Élmény 1: bent a Louvreban kerestük a valamelyik termet és odajön egy nő, aki ott dolgozik, és megkérdezi, hogy: „Can I help you?” de úgye a francia nem ejti a h betűt, és én nem értettem meg elsőre mit is akar, pedig jól tudok angolul. Mire leesett a dolog …, utána jót röhögtünk. Ezután következett Tuileries kerti séta, majd Concorde tér. Élmény 2: a Concorde téren a következő simlizés megy. Két fiatal gyerek játssza ezt. Odajön melléd és hirtelen lenyúl a földre és felvesz egy aranygyűrűt. Megkérdi, hogy a tiéd-e, te vesztetted-e el? Ha igen, ha nem, pénzt kér azért, hogy ő megtalálta a gyűrűt, vagy pedig azt mondja, tedd el a gyűrűt, de akkor is adjál neki pénzt. Utána Musée d’ Orsay lett volna, mert ez is ingyenes volt, de erről már másodszor csúsztam le (2004-ben volt az első, akkor csoporttal utaztunk Párizsba, na ilyet soha többet nem csinálunk, most meg saját szervezés volt). Így elmentünk a szállás felé és megnéztük a Diadalívet és sétáltunk a Champs Elyséen. Élmény 3: egy golden retriver kutyus a szájában egy kosárral kéregetett, a gazdája meg ott ült, egy srác. Kiderült, hogy a srác is és a kutya is magyar.

4nap:

Disneyland. Élmény 4: külön jegyet vettünk rá a metróban aznap reggel. Kérdezem az eladó embert beszél-e angol. Mondja, hogy egy picit. Kérem a jegyet, erre ő azt mondja fapofával, hogy nem lehet jegyet venni a Disneylandi rer-re. Én meg csak nézek ki a fejemből, magamban: dehogynem lehet, hát itt van jegyeladás. Erre eltelik egy perc és elkezd röhögni, és mondja franciául, hogy ő csak viccelt. Ezek a franciák milyen viccesek?

Disneyben én már másodszor voltam. A jegy elég húzos. De megéri.A belépőjeggyel mindenre ingyen ülhetsz fel v. mehetsz be, ahányszor csak akarsz. A szellemkastély volt nekem idén a legnagyobb élmény. Mind a két parkban voltunk. Most olyan dolgokra is felültem, amire 2004-ben nem. A felvonulás is nagyon tetszett újfent. De itt is kb. délre olyan sokan voltak már, hogy mozdulni is alig lehetett.

5. nap:

Sacre Cour, Montmarte. Délután Luxemburg kert és Notre Dame. Élmény 5: Lux.kertet keressük éppen és odajön hozzánk egy idős francia nő virágcsokorral. És megszólal: „Can I help you?” és tényleg segített útbaigazítani a Lux.kert felé. Fantasztikus nem? A Notre Damenál beültünk egy igazi francia kávéházba. Ettünk finom édességet is. Én ilyen körtés édességet ettem amin cukor volt meg csoki, és a tetején vékony morzsa és ezt sütötték meg, nem tudom mi a neve. Édeasnyám meg mini csoki tortát evett vanília fagyival.

6nap:

Újból esett az eső, pár órát. De akkor már mindegy volt, mert mentünk a buszra, ami vitt ki a reptérre.

Au revoir Paris!





Nincsenek megjegyzések: